Omdat de collectie van Museum Kempenland beheerd wordt door het Eindhoven Museum, stelt de voorzitter dit onderwerp hier aan de orde. De gemeente heeft de huur van de opslagruimte aan de Ruysdaelbaan opgezegd en wenst niet langer te betalen voor de opslag van de collectie. In noodgevallen zouden wij onze opslagruimte op Strijp S kunnen aanbieden. Op kort termijn zal overleg gepleegd worden over de mogelijkheden om de collectie voor Eindhoven te redden. Geraadpleegde deskundigen verklaren dat de collectie voor 90% een Eindhovense context heeft. iets wat de gemeente niet graag hoort. Overigens bleek onlangs bij de opbouw van een Kruysententoonstelling in Schijndel, dat de collectie niet meer beschikbaar is voor uitleen. Opslag in het nieuwe erfgoedgoedhuis op het NRE-terrein is niet mogelijk. Zelfs de opslag van de archeologische afdeling blijft voorlopig wegens ruimtegebrek nog in de Deken van Somerenstraat.