Deze gebruikersaccount status is Goedgekeurd

Cis kwam op de middelbare school in aanraking met Eindhoven. Echt Eindhovenaar begon hij te worden toen hij er in 1975 ging wonen en lid werd van de op één na oudste sportvereniging van deze stad, OGIO (Stratum, 1864). Een vereniging waar hij als bestuurslid het transformeren van tradities naar de huidige tijd, vorm en inhoud kon geven. Uiteindelijk werd hij daar “schatbewaarder”, iemand die de historie bewaakt.
Zijn studie milieu-educator rondde hij af met “Stadspad Eindhoven” een wandeling in woord en beeld over diversiteit van de bebouwde omgeving. Na zijn masterstudie milieukunde was hij beroepsmatig 30 jaar begeleider, adviseur van medezeggenschapsorganen. Denk hierbij aan ondernemings- en cliëntenraden.  Gebruikers/werknemers die het beleid van hun organisatie met beleid – is toekomstgericht – willen beïnvloeden.
Als vrijwilliger, dikwijls in een bestuursfunctie, heeft hij zich ingezet voor diverse landelijke en lokale verenigingen en stichtingen op het gebied van natuur en milieu, cultuur, educatie, sport, media en politiek.
Cis werkt graag met zijn handen, houdt van klussen en beeldhouwen, verzamelt strips en verkent te voet of op de fiets dichtbij en/of veraf de omgeving.
Vanaf begin 2019 is hij voorzitter van de werkgroep Groen van de Henri van Abbe Stichting. De werkgroep Groen toetst en stuurt -in nauwe samenwerking met Trefpunt Groen Eindhoven – en de overige werkgroepen van de Henri van Abbe Stichting, waar mogelijk het gemeentelijk beleid met betrekking tot groen. Dit zowel in het bestaande groen als in het groen dat door allerlei (gemeentelijke en ontwikkelaars) (bestemmings)plannen mogelijk wordt aangetast.
Groen als visueel gegeven, ontspanningsplek, speelgelegenheid maar zeker ook de waarde van groen bij het verlagen van de stadstemperatuur, stress en ……..  staan hoog in zijn vaandel.

• voorzitter van de volgende werkgroepen: Groen