Deze gebruikersaccount status is Goedgekeurd

Marieke Bolder is kunst- en architectuurhistoricus en studeerde aan de Vrije Universiteit, waar zij de master Erfgoedstudies volgde. Nadat zij een half jaar stage liep bij de Rijksgebouwendienst, schreef zij haar scriptie over de bezuinigingsopgave en bijkomende leegstandsproblematiek van het Rijk. Speciale aandacht besteedde zij aan de rol die monumenten kunnen vervullen in het tegengaan van leegstand en krimp. Ook Eindhoven heeft een waardevol verleden waar met aandacht en gepaste trots mee omgegaan dient te worden, hier zet zij zich graag voor in. Naast haar deelname aan de van Abbe Stichting, werkt Marieke vrijwillig bij het Eindhoven Museum.

• lid van de volgende werkgroepen: Monumentale gebouwen en complexen, Religieus erfgoed, Commissie Van Abbelezing